Pod între Generații

LOGO HEINEKEN PENTRU COMUNITATI 2012

Proiectul Pod între Generații este un proiect pe care îl implementăm în Municipiul Târnăveni și care are ca obiectiv principal derularea de activități care să contribuie la construirea de punți inter-comunitare și inter-generaționale, reducând astfel nivelul de izolare și segregare a copiilor provenind din medii vulnerabile sau aflați în situații de risc din oraș.

Implicarea comuntății, prin voluntariat, în sprijinirea celor defavorizați dă valoare acestui proiect, în special în ce privește implicarea unor voluntari vârstnici, aflați la vârsta pensionării, care astfel își vor putea folosi experiența de-o viață pentru formarea de caractere și oferirea de exemple pozitive generației tinere care își caută un drum în viață. În condițiile în care Municipiul Târnăveni se confruntă cu probleme sociale mari, și având în vedere existența unui grup vulnerabil numeros pe raza orașului a cărei integrare este dificilă din cauza lacunelor educaționale și comportamentale pe care membri acesteia le au, o intervenție prin sprijin educațional și educație non-formală, în special a generației tinere, este necesară prin toate mijloacele posibile.

Rata de abandon școlar fiind și ea ridicată, proiectul, își propune derularea unor activități zilnice de educație non-formală care să contribuie la scăderea ratei de abandon școlar, dar și îmbunătățirea nivelului de educație în rândul copiilor provenind din medii defavorizate. Tot în cadrul proiectului, pe lângă implicarea în activități de dezvoltare a deprinderilor și abilităților proprii, copiii vor beneficia și de servicii sociale – hrană, program de igienă, asistență medicală – care să ducă la îmbunătățirea calității vieții lor. În același timp proiectul va aduce un element inovativ: orientarea în carieră a copiilor beneficiari.

Astfel fiecare copil inclus în proiect va beneficia de un program individualizat de identificare a abilităților și înclinațiilor proprii prin Ateliere vocaționale la care va avea acces, dar și prin testarea cu un soft specializat în acest sens. Orientarea în carieră încă de la vârste fragede reprezintă un element esențial pentru dezvoltarea profesională viitoare a generațiilor de tineri, și implicit la dezvoltarea și creșterea nivelului de trai ale comunității ca întreg. Grupul ţintă al proiectului este reprezentat de 120 de copii cu vârste cuprinse între 3-16 ani provenind din medii vulnerabile sau aflați în situații de risc din Municipiul Târnăveni. Pe lângă aceștia, beneficiari, dar și actori principali ai proiectului, vor fi 57 de voluntari: elevi și profesori de la liceele din Târnăveni și 25 de voluntari seniori.

Proiectul care se va derula în perioada Septembrie 2016 – Aprilie 2017 este câștigător al selecției din cadrul programului de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, ediția 2016, dezvoltat de HEINEKEN în parteneriat cu Asociația CSR Nest. Pentru acest proiect, Fundația Buckner a primit un grant în valoare de 70.000 lei.